divendres, 12 de maig del 2017

sessió 3: Pensar en positiu



PENSAR EN POSITIU


La motivació va acompanyada del pensament positiu. L'estat de la nostra ment determina com ens sentim en cada moment. Si tenim pensaments positius, ens sentim bé, i si tenim pensaments negatius, ens sentim malament. El nostre estat d'ànim no depèn del que ens passa, sinó del que pensem sobre el que ens passa. Tot depèn si veiem el got mig ple o mig buit. Tenim tendència a examinar i valorar tan sols allò que no tenim o ens falta: no sóc prou ràpid, em falta força....però ens oblidem de valorar el que sí tenim i aprofitar-ho per assolir el nostre objectiu. Simplement para't i pregunta't: Què és el que sí tinc?

Per aconseguir pensar en positiu hem de ser optimistes, hem de tenir emocions positives i també hem de sentir agraïment per les coses que la vida ens depara i ens ofereix.

S’ha de tenir en compte que la vida “causa els mateixos contratemps i les mateixes tragèdies tant a optimistes com a pessimistes”. Per tant ser optimistes o pessimistes té més a veure a com enfoquem les dificultats que ens anem trobant que no a la sort que tinguem a la vida.



Activitat 1 (MARIA)

Ho veureu més clarament amb l’exemple que us explicarà la Maria (exemple del dos germans que venien  guants).

Activitat

JOC D'ACTITUD POSITIVA

Objectiu: crear consciència sobre la importància de com el pensament pot condicionar la nostra actitud. Reforçar la bona actitud davant les diferents circumstàncies de la vida.

O



HE DE FER UN CICLE FORMATIU I HE D’ANAR A ESTUDIAR A UNA CIUTAT FORA D’ OLIANA (LLEIDA, BARCELONA..)



AQUEST ESTIU HAVIA DE PASSAR UNA SETMANA A LA PLATJA PERÒ FINALMENT M’HE DE QUEDAR TOT L’ESTIU A OLIANA.







Dos alumnes voluntaris es posaran davant del cercle i explicaran el que els hi ha passat, la resta d’alumnes portaran un gomet cadascú amb una cara contents (positiu) o una cara trista (negatiu). Que els hi hauran repartit prèviament les remeieres.

Davant la situació hauran de fer un comentari positiu o negatiu depenen del gomet que tinguin.

Després l’alumne dirà com s’ha sentit davant dels comentaris que ha rebut.



Activitat 3



cada una de les remeieres haurà de dir una frase d’agraïment cap els alumnes i sobre el que els hi a aportat realitza aquestes sessions. I després els alumnes hauran de fer el mateix; una frase d’agraïment per les remeieres i les sessions que hem realitzat.







H

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada