PENSAR EN POSITIU
La motivació va acompanyada del pensament
positiu. L'estat de la nostra ment determina com ens sentim en cada moment. Si
tenim pensaments positius, ens sentim bé, i si tenim pensaments negatius, ens
sentim malament. El nostre estat d'ànim no depèn del que ens passa, sinó del
que pensem sobre el que ens passa. Tot depèn si veiem el got mig ple o mig
buit. Tenim tendència a examinar i valorar tan sols allò que no tenim o ens
falta: no sóc prou ràpid, em falta força....però ens oblidem de valorar el que
sí tenim i aprofitar-ho per assolir el nostre objectiu. Simplement para't i
pregunta't: Què és el que sí tinc?
Per aconseguir pensar en positiu hem de ser optimistes,
hem de tenir emocions positives i també hem de sentir agraïment per les coses
que la vida ens depara i ens ofereix.
S’ha de tenir en compte que la vida “causa els
mateixos contratemps i les mateixes tragèdies tant a optimistes com a pessimistes”.
Per tant ser optimistes o pessimistes té més a veure a com enfoquem les
dificultats que ens anem trobant que no a la sort que tinguem a la vida.
Activitat 1 (MARIA)
Ho veureu més clarament amb l’exemple que us
explicarà la Maria (exemple del dos germans que venien guants).
Activitat
JOC D'ACTITUD POSITIVA
Objectiu: crear consciència sobre la
importància de com el pensament pot condicionar la nostra actitud. Reforçar la
bona actitud davant les diferents circumstàncies de la vida.
O
HE DE FER UN CICLE FORMATIU I HE D’ANAR A
ESTUDIAR A UNA CIUTAT FORA D’ OLIANA (LLEIDA, BARCELONA..)
AQUEST ESTIU HAVIA DE PASSAR UNA SETMANA A LA
PLATJA PERÒ FINALMENT M’HE DE QUEDAR TOT L’ESTIU A OLIANA.
Dos alumnes voluntaris es posaran davant del
cercle i explicaran el que els hi ha passat, la resta d’alumnes portaran un
gomet cadascú amb una cara contents (positiu) o una cara trista (negatiu). Que
els hi hauran repartit prèviament les remeieres.
Davant la situació hauran de fer un comentari
positiu o negatiu depenen del gomet que tinguin.
Després l’alumne dirà com s’ha sentit davant
dels comentaris que ha rebut.
Activitat 3
cada una de les remeieres haurà de dir una
frase d’agraïment cap els alumnes i sobre el que els hi a aportat realitza
aquestes sessions. I després els alumnes hauran de fer el mateix; una frase
d’agraïment per les remeieres i les sessions que hem realitzat.
H
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada